2018-02-11

Så var man ägare till en husvagn igen då!

Jupp, i fredags togs det en sväng till Nyköping och slog till på en Solifer husvagn! Den hade legat på Blocket några veckor men jag tyckte den var lite dyr som det lät när jag tog kontakt med ägaren. Så jag lät den vara. Jag har frenetiskt sökt efter husvagn de sista 3 månaderna, bjudit hit och dit på olika vagnar. Varit och tittat på åtskilliga etc. Jag har även bjudit på auktion på en annan Solifer i Göteborg (osedd) men fick släppa den då priset drog iväg.

Nåväl efter några veckor på Blocket så sänktes priset med 7 tusen fast resetältet följde då ej med längre. Ägaren bestämde sig för att behålla det, men ett gammalt vintertält följde med i alla fall. Priset var prutat och klart i annonsen. Antar att han ville bli av med den.

Det här var inte riktigt den vagn jag sökte, men close enough, man kan inte vänta i evighet (eller köra 100 mil för att köpa en), och priset var helt OK. Den har i alla fall bra isolering. Kommer skriva lite mer om det senare..

Tyvärr är elen "sönderpulad" i brist på bättre ord. Bara vissa saker fungerade elmässigt, stereon, och vissa lampor fungerade inte. Det var avklippta kablar, det saknades batteri etc.  Det fanns inget vatten så vi kunde testa pumpar. Dessutom var det svinkallt dagen som jag var där och kollade. Och hans familj satt frusna i bilen (verkade inte ens ha vinterjacka på sig) och barnen tjatade ständigt om att de ville åka. Bra taktik från deras sida för att göra processen snabb. Ägaren sa att de inte hunnit med då dom ville hinna till vagnen innan jag kom dit. Kanske för att vädra ut dålig lukt etc.. Vad vet jag..

Ägaren hade bara haft vagnen sedan september och verkade inte veta så mycket om den. Han var dock supertrevligt och verkade ärlig. De hade nu beställt en ny vagn istället. En Adria 560 tror jag han sa. Jag tog kontakt med den tidigare ägaren innan och han sa att det inte var någon fukt i främre del, och att det var ok värden i bakre delen. Så vi får väl se när man börjar rota lite mer sen.

Värmaren verkade åtminstone fungera, dels på el och även gasol och jag hittade ingen uppbar fukt, men det är svårt att ta sig en ordentlig titt när det är så kallt och man går omkring och tokfryser om tårna.
El och sånt där kan jag ju fixa efterhand så det gör inte så mycket.

Så här ser den ut!

Bilen jag åkte dit hade inget drag så den får hämtas senare. Kanske skriver något om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar