2017-05-05

Filosofisk radiopodd med Björn & Navid?

Hej på er!

Sitter på ett tåg (när detta skrivs) och för en gångs skull fångas mitt intresse till tidningen Kupe, (eller snarare Nya Kupe som den verkar heta nu). Det som fångar mitt intresse är framsidan där det står "Filosofisk framgång".

Det handlar om Björn Natthiko Lindeblad och David Modiris radiopodd Björn & Navid.

Podcast om vänlig filosofi? Är det någon som är intresserad av filosofi som lyssnat på dem? Tipsa isåfall om avsnitten är av någon bra filosofisk kvalité. De ger ett ödmjukt intryck i artikeln.
Tyvärr har jag kanske lite fördomar att dom är väldigt PK  (Politiskt Korrekt = långt från sanningen) eftersom det står med i en tidning som ska tilltala "den stora massan". Det som dock gör mig nyfiken är att Björn tidigare varit en buddiskmunk vilket kan möjligtvis kan ha gett honom tid att hinna läsa bra böcker (och därför stora insikter).

Ett litet utdrag från tidningen:
"- Jag skulle nog säga att vi tar oss an ämnena på ett ogenerat och hämningslöst sätt. Som medmänniskor, inte experter. Inte för att ha rätt, utan för att lära oss något. Genom att provprata, inte ta oss själva på allt för stort allvar och ändå vara djupt personliga, säger Björn." - Nr 5, Nya KUPÉ, maj -2017
Jag googlade (efter mycket om och men) fram några avsnitt på Soundcloud, tyvärr gick det inte att ladda ner (typ mp3 filer) så vi får se om jag får tid att lyssna. Jag brukar ladda ner och lyssna på promenader annars. Vet inte hur det är för er, men för måste programmen vara av hög kvalitet för att man ska sig tid att lyssna framför datorn. (nej jag vill inte streama på mobilen).

Ni hittar podden här: https://soundcloud.com/bjornochnavid

Är den värd att lyssna på? Tell me what you think.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar