2017-01-07

Vad händer.., hjälper styvfarsan


Vad händer? Som vanligt är det lätt att ta på sig för mycket.. hinner inte med riktigt.. Har dessutom anmält mig till en "Storytelling" kurs på Linnéuniversitet (hur tänkte jag där?).. Får se om det är något för mig..

Vardagsrummet. Har lyckats sälja skinnsoffa
och bokhylla. De största prylarna.

Usch, vilken dag förövrigt.. idag har jag hjälpt min styvfar att flyttrensa och plocka fram grejer uppe i skåpen.. och det är sannerligen en bra påminnelse att inte skaffa massa prylar som tar tid (och låser fast)!!.. Det är sååå lätt att samla på sig, speciellt när någon ger bort det..
Påskprylar, kräftkalassprylar, hushållsmaskiner, glas i mängder. Ja du fattar.

Puhh.. Det är dessutom jobbigt att börja rota i det förflutna.. Hitta saker som får en att minnas massa saker som man hade glömt sedan länge. Jag hittade några gamla glas som jag minns från min ungdom. De påminner mig om en svunnen tid och människor som nu lämnat jordelivet.. jobbigt.. ! För mig deprimerar dessa minnen mest.. Att se sin snälla morfar på bilder från förr t.e.x.. Saknaden..

Min styvfarsa håller på och downshiftar kan man säga.. lite ofrivilligt.. han har ju skaffat på sig utgifter som gör att han behöver bo billigare.. Tror jag skrivit om det tidigare? (läs leasingbil)

Hur många termosar av samma storlek behöver man? Min styvfar hade 3 st..

Hur många vaser behöver man.. ? I donno

Puh säger jag bara.. vad mycket prylar det ryms i en trea.. 
Sovrummet: dubbelsängen är såld samt nattduksborden.

Mannen som aldrig synts ute utan slips? Heheh. Detta är min styvfar F som tyvärr blivit rätt "tufflig" vid det här laget. Nej, han läser inte det här, saknar Internet. Vet inte om att jag bloggar ens.
Återstående vaser efter att ett gäng slängts.. Hur många behöver man liksom??!


Dessa ska försökas säljas. Försöka i alla fall. Verkar vara värt lite. Cobalt Net Lomonosom kaffekoppar från Ryssland.. Ge rimligt bud och de kan bli dina :-). 
Ryska koppar, Lomonosom, Antal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar