2016-09-28

Helena säljer sitt Off-grid hus på hjul

En av Off-gridprofilerna Helena M, åtminstone den jag känner till mest säljer sitt hus på hjul. Makes you wonder why, doesn´t it?

http://off-grid.se/2016/09/mitt-hus-ar-till-salu/

Utgångspris 250k, eller bud. Bilden från Helenas hemsida: http://off-grid.se/2016/09/mitt-hus-ar-till-salu/
Längst ner i annonsen hittar man att hon kan tänka sig byta mot en husbil i 200k klassen. Satsar hon på husbil framöver? Har hon fått myndigheterna efter sig?

I sin Blocket annons skriver hon:
"Jag ska nu börja jobba på distans och vill då bo där jag jobbar så jag ska köpa husbil istället."

Hmm, makes you think twice about getting a "Tiny house on wheels". Ska i alla fall bli intressant att följa hennes fortsatta "resa".

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag vill bara säga att bo i ett tiny house är kanon. Fick inga problem med myndigheter. Allt fungerade perfekt.Huset flyttades mil och inget gick sönder så det går verkligen att flytta långt. Det enda som gjorde att jag sålde var att jag nu ska jobba på distans i olika städer och jag är människan som inte vill bo borta. Så husbil är ett bra alternativ till ett Tiny house. Men ett TH flyttas med ett stort fordon så det är inget att flytta runt mer om man flyttar permanent. Jag känner att jag vill vara mer fri nu. Jag vill vakna upp där jag bestämt jag vill göra det. Jag vill kunna åka till en vän i en annan stad och bo där ett tag och umgås och kanske arbeta där. Jag kunde behållt mitt TH för förr eller senare blir jag permanent. Men jag föredrar att i så fall finna något annat nytt projekt. Jag vill uppleva och följa mitt hjärta och då går det inte att hänga kvar vid saker eller ett TH, allt har sin tid. Oavsätt vilken typ av boende som man väljer så se till att det är billigt, finns ingen anledning att betala 2/3 av sin lön till boende. Att bi litet har verkligen varit kanon och det fortsätter jag med i en husbil framöver.

    SvaraRadera
  2. Huset flyttades 40 mil skulle det stå

    SvaraRadera
  3. Hej Helena, kul att du återkoppla!
    Håller med om att det är mest fördelar med att bo litet (lagom).
    Låter klokt att inte hänga kvar vid saker, tack för att du berätta och lycka till!

    SvaraRadera