2016-09-18

Bilfirma besök

Fortsätter att kolla in bilar. Jag anar att det finns en del läsare som inte finner det så intressant, men nåväl, stå ut. Funderar ju på att skaffa mig en bil med drag (som kan dra ca 1500 kg).. I något slags steg att i förlängningen bli med husvagn och kanske även bo i en sådan.

Hade sett en bil på Blocket och tog en sväng till en bilfirma (Cederfelt) i Spånga (Sthlm).. Efter jobbet. Bilen såg fin ut på bilderna och det stod att den var välvårdad. Here´s the verdict. Det var inte den topputrustade varianten med taklucka, vilket jag skulle föredra. Har goda minnen av min Opel Kadett GSI-16 som hade det. Taklucka är mysigt på något sätt.


Le car. Har suddat ut bilmärket och vips blir bilen ganska svår att kategorisera. Är det en opel eller? Nix. Låter det vara osagt vad det är för bil annars går priserna upp och jag behöver inte konkurrensen..  ;-)
Bilen såg ganska fin ut på de lackade områdena men under bilen syntes att bilen inte var extra rostskyddsbehandlad. Och inte var speciellt underedstvättad..  Rost hade börjat härja även om den var ganska ytlig.

Instrumenteringsbelysningen tändes bara man öppnade dörren.
Draginfästningen hade också börjat rosta. Lite för mycket för åldern kan jag tycka.

Nix, tyckte den var lite för angripen för att vara något för mig.
Väljer att leta vidare då jag tror det finns finare bilar att hitta för samma pris. I mina ögon var bilen inte speciellt välvårdad. Bilen var såld några dagar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar