2015-07-05

Fågelpromenad i solen

Detta gäng var skeptiska mot mig.. Hmm..
 De simmade bortåt när jag gick ner för att fota dem.
Whats up with that?! :)
Jag tömde mobilkamerna på bilder idag och då såg jag att jag tagit lite bilder från våren. Så underbart skönt det är när solen är framme.

Det finns en liten å inte alltför långt ifrån där jag bor. Änderna var som vanligt i farten med sina ritualer av att jaga varandra och den här dagen var tvättning och putsning av sig själv också högt på agendan. Tycker det är lite kul att kolla in dom.

Här lite "action" bilder.

Det är inte lätt att hinna med mobilen när jagandet sätter igång. Ibland önskar man att man kunde mer om änder alltså. Det finns ju två olika sorter kan man säga. Ja på färgerna alltså. Fast det är säkert bara olika varianter. Skulle vara kul om man kunde se vilka som var hannar och vilka som var honor.

Den här anden höll länge på och tvätta sig själv om vartannat. Dök och hade sig och betedde sig i stort sett som en hund när den skaka av sig.

Dessa bilder tog jag häromdagen. Vi har några harar som håller till på gräsmattorna utanför då och då. De måste höra väldigt bra med det där stora öronen. :-)

Härlig crispig kvalite på denna bild.... eller inte, hah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar