2015-07-05

Balansakt på Power big meet

Var ute och kolla på Power Big Meet igår kväll. Detta är ett stort evenemang med muskelbilar, främst gamla amerikanare (bilar alltså). Mina lungor är väl inte dom bästa idag efter att varit ute vid burnoutstrippen vid Hälla, mycket gummirök alltså.

Jag valde att ta bilder på en balansakt, då jag anser balans vara viktigt! :-) These guys most have been doing a lot of yoga. ;)

Många högljudda maskiner på burnoutstrippen. Här är  dock en "crazy person" som offrar sina öron för att föreviga stunden.

Något som lät allra mest var denna tvåtaktare som antagligen inte hade någon ljuddämpare. Hujedami va den lät!! :-) Bööm, böööm

Sen fick vi se en show i balans.

Bakhjulet snurrar på "rullar "och gyroeffekten stävjar upp det hela så det blir lättare att balansera (antar jag), men lätt att något går fel och bågen hoppar av rullarna..

Sen blev en tjej från publiken inropad. Jag brukar förövrigt se dessa två förmågor på citygymmet då och då.

Trots dåliga skor så tog hon sig upp, inte illa!

Voilla!

Killen (öljettmannen, öljett i örat) ställer sig också upp.

Sen vart det dags att montera ett rör medans bakhjulet snurra. Kan ju inte vara helt stabilt det där, tänkte ja? Bara hoppas att svetsningarna håller. #praytouniverse Och jag kan meddela alla att det gick bra. Yes!

Sen klättra (läs åla) mannen (kallsongmannen fick benämningen bli), längs med stången och så småningom ställde han sig raklång till publikens jubel. Yihoo! Tror även han gjorde någon form av halvt om halv armstående, typ i armhävsläge. Coolt.

Tack för den showen, alltid kul med folk som bjuder på sig själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar