2014-12-02

I-landsproblem.. agera eller inte..Skåpbil

Har fått ett erbjudande om att köpa denna VW T4 -2003... Jag vet inte hur jag ska göra.. och vet man inte vad man vill så bör man väl inte agera eller? Min tanke var då att om jag skriver ner mina tankar så kanske jag tänker klarare.. så ni får stå ut med mitt dravel...

Jag menar... Det här är ju bara att köpa på sig problem! Den är inte servad sen 12.500 mil och nu säger ägaren att den gått 30 000 mil... rejält misskött alltså..  Ägaren varnar mig också att att det är massor med saker som är pågång att behövas åtgärdas etc. Jag har ej kunnat provköra eller lyssna på motorn ännu, så svårt att avgöra.. Prylar på en sådan här stor bil brukar också vara rätt dyra. Bara kamrem och vattenpumpsbyte går säkert på lika mycket som ägaren vill ha för bilen..

Priset är dock väldigt lågt (10 k).. och då blir det väldigt lockande för en gammal "tillfrisknande" samlare..
Mörkblå Volkswagen Transporter, årsmodell 2003, med 2.5 liters TDI motor.

Ser ganska fin ut i karossen, förutom att den behöver tvättas. Inga större problem med rost. Tanklucka och några fler ställen bara. Skärmkanterna ser helt ok ut.

Tydligen ska det lukta päck bak i skåpet då ett viltsvin har blött ner hela bagageutrymmet. (tydligen något jaktoffer) Ägaren har försökt tvätta rent, men det luktar tydligen mycket när vädret är varmt (säger han). Måste ju gå att göra rent kan man tycka?
 Köper jag den här kommer jag få många dyra reparationer och lär få hålla på och fixa och böka.. Vill jag det?... Är det vad jag vill lägga min dyrbara tid på? Nope.. Å andra sidan är den riktigt billig!

Och ibland måste man ta beslut som får en att testa olika alternativ... även om dom är jobbiga..  I slutändan är det bara jobbigt om jag intalar mig att så är fallet. Jag har ju varit sugen på att inreda en skåpbil. Den här saknar fönster mm, en Caravelle vore kanske att föredra. Det finns plus och minus..

Det var mina tankar för stunden..  Men det lutar åt "When in doubt stay out".

Sharrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar