2013-02-06

Boktips: Voyaging on a Small Income av Annie Hill

Lika bra att erkänna.. Jag snokar ju runt en del på olika forum, och då märkar man ibland att det finns vissa böcker som folk gärna nämner. Som folk verkligen gillar. Det här är en sådan bok som jag är nyfiken på att läsa (när jag får tid). Så jag lägger till den till min "vill läsa boklista" som redan är allför lång.

Boken handlar om Annie Hill och hur hon lever sparsamt på en segelbåt. (Seglats med en liten inkomst). Dom seglar runt på en väldigt tight budget. OCH det finns nog väldigt mycket att lära kan jag tänka mig.


Voyaging on a Small Income av Annie Hill
Voyaging on a Small Income av Annie Hill ( Seglats med en liten inkomst )
Hojta gärna till om du läst den! Vad tyckte du?

Här finns lite recensioner av folk som läst boken.

Den finns nu också i en andra utgåva: Voyaging On A Small Income, 2nd Edition

2 kommentarer:

  1. Hallå Per undrar om du läst boken än? Har själv sett och velat läsa boken ett bra tag. Måste tacka för intressant läsning här på bloggen och lever ganska minimalt själv och tycker det är en imponerande bantning av matriella tillgångar du har lyckats med.. Mvh Johnny

    pploftkelp@gmail.com ( vill ju ha svar också :P )

    SvaraRadera
  2. Hej Johnny!
    Nej, jag har tyvärr inte läst den än. Bra att du påminde mig! Jag hoppas att den ska dyka upp på något bibliotek här i krokarna (förr eller senare).
    Säkert spännande läsning hur det går till att leva enkelt (och billigt) på en båt. Det där är ju en värld som är outforskad för egen del.

    Tack, jag är nästan lite imponerad själv av prylbantningen, vem hade kunnat tro att man skulle göra den här "resan" för 10 år sedan. :)

    anniehill.blogspot.com (är hennes hemsida om du inte hittat den)

    Mvh

    SvaraRadera