2013-01-04

Budade på en skåpbil hos kvarndammen

Hmm. Ingen skåpbil den här gången heller. Vad pratar jag om?
-Jo... Igår budade jag på en Toyota Hiace årsmodell 2003 (hos kvardammen, auktioner på nätet). Men jag tyckte priset stack iväg lite väl. Har man inte sett bilen i verkligheten är svårt att vara för "kaxig". Den här bilen var ju enligt beskrivningen omlackad och det syntes att bilen hade stått mycket utomhus. Rostblämmor vid stenskott osv. En välskött bil är inte lika rostprickig som denna var. Nu slapp jag ta mig tid och åka och hämta bilen i Kungälv, alltid något positivt.

Den hade dock säkert passat bra som van dwelling bil. Ståhöjd är nog inte fel.

Bilen verkade vara leasad av Skövde Kommun.


 Vinnare var pro_enterprise som köpte två Hiace bilar denna dag.

Även BigMove var med och budade. Själv stannade jag på 49 k. Jag tycker inte att drygt 60 000 plus resa (och tidsåtgång) för att hämta bilkraken var speciellt prisvärt, den så för rostig ut för detta.

Beskrivning av kvarndammen.se för just denna Toyota Hiace av årsmodell 2003
Skärmdump från kvardammen dvs kvd.se
Här lite fler bilder från kvardammens auktion. Bilderna tillhör kvd.
http://www.kvd.se/
Toyota Hiace: Förarmiljö
Toyota Hiace: Förarmiljö

Högt till tak i denna toyota av årsmodell 2003
Högt till tak i denna toyota av årsmodell 2003

Framifrån, denna bilmodell kallas Toyota Granvia i Storbritanien om jag inte misstagit mig
Framifrån, denna bilmodell kallas Toyota Granvia i Storbritanien om jag inte misstagit mig

Toyota Hiace Hitop - Bakifrån och sidan
Bakifrån och sidan

Opss. backat in i något..

Rost, även om ytligt så syns det därmed att den är rätt misskött vad gäller tvättning mm. Även avgasröret var rostigt enligt beskrivning.
Rost, även om ytligt så syns det därmed att den är rätt misskött vad gäller tvättning mm. Även avgasröret var rostigt enligt beskrivning.

Mer teckan på dålig skötsel av bilen. Rostblämmor här och där, rostrinning på lacken osv.

Nej, jag får allt fortsätta hålla ögonen öppna för bra objekt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar